Založ si blog

Ja a dobrovoľníctvo

Všetko to začalo asi tým, že som v prvom ročníku na vysokej škole začala hľadať nejakú zmysluplnú aktivitu na využitie môjho času. Nakoľko som v tomto čase nič také nenašla tak som to vzdala, a preto prvý ročník na výške som strávila veľmi nezáživne. Zrazu prišiel druhý ročník skúškové zimného semestra a ja som objavila Občianske združenie Klub detskej nádeje tak som sa rozhodla, že to vyskúšam. Toto občianske združenie sa venuje práci s deťmi čím sa im snaží vypĺňať čas strávený v nemocnici prostredníctvom hier a rozhovorov. Mňa to veľmi zaujalo, pretože môj vzťah k deťom je veľmi priateľský, a teda som sa rozhodla vyplniť registračný formulár a zúčastnila sa vstupného školenia. Už na školení som zistila, že toto OZ je plné super ľudí. Po tomto školení nasledovalo zaradenie na oddelenie, ktoré som si mohla vybrať ja som sa rozhodla, že si vyberiem kardiologické oddelenie. A asi po týždni nasledovala moja prvá návšteva na tomto oddelení. Nakoľko každé oddelenie ma pod palcom nejaký iný dobrovoľník resp. vedúci, ktorý koordinuje tých ostatných dobrovoľníkov na danom oddelení. Preto bolo dôležité na začiatku si dohodnúť spoločne prvú návštevu avšak nakoľko tento vedúci práve v tom čase nemohol, pretože akurát prebiehal zimný tábor pre Onko a Kardio deti, a tak ma zveril človeku, ktorý toto oddelenie už nejaký ten čas navštevoval. A tak sme sa spoločne dohodli na prvej návšteve tohto oddelenia. Ja som tam šla so zmiešaným pocitom ako to zvládnem aký budú ty ostatný dobrovoľníci čo navštevujú toto oddelenie v ten deň a podobne. Všetko to zo mňa na konci tejto návštevy opadlo a ja som bola šťastná, že som našla niečo čo ma bude napĺňať. Zrazu som hľadala každý možný voľný večer aby som mohla navštevovať toto oddelenie a spoznávať nových ľudí.

Princezná zakliata v čase

07.04.2021

Síce som zo Slovenska ale nedám dopustiť na českú kinematografiu, ktorá ma už približne tri roky viac láka sledovať ako ta naša domáca. Veľmi rada občas sledujem aj rôzne fantasy a práve, preto dnes prispejem recenziou na novú českú fantasy rozprávku Princezná zakletá v čase. Autori stihli túto rozprávku pripraviť ešte pred korona krízou v roku 2019, avšak ale ani im [...]

Nezaplatíš? Nemáš

27.04.2020

Nikdy by som nepovedala, že dobrovoľníctvo ma tak zasiahne. Prvá návšteva detského kardiocentra bola pre mňa, ako dobrovoľníka plná otázok. Avšak po prekročení dverí tohto oddelenia všetko so mňa opadlo a zrazu som zažívala voľnosť. Pri zoznamovaní s detskými pacientami sme narazili na mladého chalana – teenager v plnej sile. Hneď sme si padli do oka [...]

Mediokracia

27.04.2020

Média ako pojem a zároveň symbol našej spoločnosti pochádza z latinského medium a význam možno definovať ako stred, prostriedok respektíve medzi. Tento pojem nemá presne vymedzené a všeobecne akceptované hranice.[1] Masové média sú „komunikačné prostriedky a inštitúcie, ktoré dokážu veľkokapacitne vyrábať informácie verejného charakteru a distribuovať ich [...]

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8095x
Priemerná čítanosť článkov: 1619x

Autor blogu

Kategórie